Customized Intelligence

Programunk: az ügyfél szolgálata


„Az öröm, hogy ügyfeleinket innovatív, kiérlelt termékekkel és kreatív megoldásokkal lelkesítsük, hogy vállalati teljesítményeikkel hozzásegítsük őket saját sikereikhez, ez az, ami több mint 100 éve buzdítja a LAMILUX-ot. Vállalatunknál minden egyes napot az jellemez, hogy technológiai továbbfejlesztéseinket és szolgáltatásainkat mindig vevőink kívánságaihoz és követelményeihez igazítsuk hozzá: ezeket állítottuk cégfilozófiánkban vállalkozói gondolkodásunk központi helyére."

Dr. Heinrich Strunz, a LAMILUX Heinrich Strunz Csoport harmadik generációs ügyvezető társtulajdonosa.

Egyedül az ügyfél által tapasztalt haszon igazolja létjogosultságunkat, így ez áll mindencselekedetünk középpontjában. Ehhez eggyé kell válni, azonosulni kell az ügyfél hasznával és a vállalat célkitűzéseivel. Vállalati cselekvésünk és napi ügyfélkapcsolataink e vezérgondolatát írja le a LAMILUX cégfilozófiája:

Customized Intelligence - Ez a LAMILUX számára az ügyfeleknek lényeges összes téren csúcsteljesítmények és vezető szolgáltatások nyújtását jelenti:

  • Vezetőként a minőség terén – a legnagyobb haszon biztosítását az ügyfél számár
  • Vezetőként az innováció terén – a legfejlettebb technológiai megoldásokat
  • Elsőként a szerviz terén – gyors, nem nehézkes, megbízható és barátságos
  • Kompetenciavezetőként – a legkiválóbb tanácsadást
  • Elsőként a problémamegoldás terén – egyéni, és testre szabott megoldások 

LAMILUX

Családi vállalat


„A családi vállalatok képesek a leginkább arra, hogy a hagyományt és a korszerűt egyesítsék, és az emberi erények és kötelező értékek alapján sikeresen haladjanak a jövőbe. Nagyfokú felelősségérzet a vállalatért és az értékteremtésben résztvevőkért, valamint a környezetért és társadalomért, ez a márkajele a mi harmadik generáció által vezetett családi cégünknek."

Dr. Dorothee Strunz, a LAMILUX Heinrich Strunz Csoport ügyvezető társtulajdonos

Értékek – ami fontos nekünk

A fenntarthatóság ...

... a LAMILUX-nál cselekvési vezérfonal és orientáció. A termékfejlesztés és termelési módszerek, termék életciklus és termékhaszon. A napi aktuális üzemgazdasági eljárás és a hosszú távra berendezett független gazdálkodás, a beruházási tervezések és jövőstratégiák. A szervezeti struktúrák és a létszámnövelés, a munkatársak céghez kötése és az utánpótlás nevelés. Minden egyes döntés e területeken része egy hosszú távú, felelősséggel viselt vállalati orientációnak. Mi nem negyedévekben – mi generációkban gondolkodunk!

Az értékorientáltság ...

... a LAMILUX-nál a legfontosabb alapokhoz tartozik. Megbecsülés, tisztességesség, emberség, elismerés és teljesítménytámogatás jellemzi vállalati kultúránkat. Az olyan alapvető, bizalomgerjesztő erények, mint a szorgalom, barátság, becsületesség, kötelességtudat és kritikaképesség teszik lehetővé azt az átláthatóságot, mely dolgozóinknak teret ad arra, hogy lapos szervezetben kibontakoztathassák kompetenciáikat. És mindezt nem egy anonim óriásszervezetben, hanem egy személyes, családias környezetben. 

A jövőbeni beruházások ...

... reálisan felmért terjeszkedési törekvések alapján fontos mérföldkövei a szolid és jelentős vállalatfejlesztésnek. Az elmúlt években 35 millió eurót fektettünk be termelési kapacitásaink és központunk bővítésére. Minden egyes projektet a középvállalati lét olyan magával ragadó startjelének fogunk fel, amely mindig sikereket eredményezett: az elmúlt öt évben árbevételünket évente több mint 20 százalékkal növeltük

Elismerés ...

... tapasztalható egyre nagyobb mértékben a családi középvállalatok irányában a politika és a társadalom részéről. Éppen a válságos idők fényében erősödött meg annak tudata, hogy elsősorban a középvállalatok a gazdaság stabilizáló pillérei. A fenntartható növekedésért, az újító erőért és a fiatalok szakképzésénél kifejtett elkötelezettségéért a LAMILUX magas kitüntetéseket kapott olyan pályázatokon mint a „Bayerns Best 50” (aLegjobb 50 bajor vállalat), „Großer Preis des Mittelstands” (Középvállalatok Nagydíja) vagy a „Mittelstandslöwe” (Középvállalati oroszlán).

Nemzetközileg ...

… a családi vállalatok az "FBN international – The Family Business Network” szervezetben fogtak össze.
Az alapszabályon szereplő címsor: „A Sustainable Future” - Fenntartható jövő: „For our people – For our communities – For the environment – For future Generations”.

FBN international - The Family Business Network

Rehau-i telephely – a LAMILUX Heinrich Strunz csoport telephelye

A vállalatot a felső-bajorországi Rehauban 1909-ben alapította Heinrich Strunz – és máig is ez a székhelye. Az elmúlt évek összes beruházása a helyhez való hűség és a hazához ragaszkodás mély hagyományát követi.

Az igazgatóság és egy sor gyártó- és raktárcsarnok még mindig azon a területen áll, amelyen a cég története kezdődött egy ácsműhellyel és egy fűrészüzemmel. Az évek során egyre több épület sorakozott a nagy cégterületen. A munkások itt szerelésre kész faszerkezeteket – fa csarnokokat és házakat gyártottak, amelyek újszerű, modulrendszerű építésmódjukkal a régión kívül is jól eladhatók voltak.

Bontások és új építmények a vállalat új tevékenységeinek kibontakozása során és a fa- és műanyag-feldolgozási területeken folyó termelések változtatták meg újra meg újra a nagy hagyományú cégtelephely képét.

A szálerősítésű műanyagok gyártására szolgáló új közel 150 m hosszúságú csarnok beruházásával hagyta el először 2006-ban a LAMILUX – helyszűke miatt – a cég törzsterületét és vásárolt új telkeket egy iparterületen Rehau külterületén. Ez a további gyártóhely még egyszer megnagyobbodott három évvel később egy új gyártócsarnok építésével felülvilágító kupolák és lábazatok számára.

A LAMILUX története

Utazás családi vállalatunk élő történelmén át


1909

Heinrich Strunz ácsmester megalapítja a vállalkozást Rehauban.

1918

A vállalkozás kibővül egy fűrészüzemmel és megkezdi a szerelésre kész faépítmények gyártását. Erre az újszerű szerkezetre Heinrich Strunz számos szabadalmat jelent be.

1941

Rudolf Strunz, az alapító fia, veszi át az ügyvezetést. Az ő vezetése alatt fejlődik ki a vállalkozás ipari üzemmé.

1955

Az eddig fafeldolgozásra szakosodott cég először foglalkozik üvegszálerősítésű műanyagból (GFK) készült termékek előállításával. Az új LAMILUX márkanév alatt GFK-hullámlemezek és felülvilágító kupolák készülnek.

60-as / 70-es évek

A Rehau műanyag termékek az egész szövetségi köztársaságban és a szomszédos országokban is egyre kelendőbbek. A LAMILUX felülvilágító kupolák megtalálhatók sok sport- és ipari csarnokon, az átlátszó LAMILUX-hullámlemezek pergolákat és teraszokat fednek le és belátás elleni védelemként szolgálnak erkélyeken.

1985

Dr. Heinrich Strunz lesz harmadik generációként ügyvezető társasági tagja a családi vállalatnak.

1990

A LAMILUX a „bevilágító rendszerek“ üzletágban megkezdi a sáv-felülvilágítók fejlesztését és konstruálását. A „szálerősítésű műanyagok“ területen a termelést teljesen átállították folyamatos eljárással gyártott síklemezekre – a modern high-tech-kompozitok születésének pillanata.

1994

Dr. Dorothee Strunz, Dr. Heinrich Strunz felesége, ügyvezető tárasági tagként belép a vállalatba.

2000

Az esztétikailag izgalmas üvegtető szerkezeteknek a bevilágítórendszer-programba történt felvétele után a LAMILUX egyre gyakrabban partner építészetileg igényes reprezentatív épületeknél. A LAMILUX szálerősítésű műanyagai nemzetközileg keresetté válnak – különösen a lakókocsi- és a haszongépjámű-gyártóknál.

2006 | 2007 | 2008

A LAMILUX tíz millió euróért egy harmadik gyártósort állít be a szálerősítésű műanyagok előállításához. Első ízben éri el a vállalat 100 millió eurót meghaladó forgalmat. A felülvilágító kupolák gyártásához közel nyolc millió eurót ruház be a LAMILUX egy új gyártócsarnokba.

2009

A családi vállalat 100-éves fennállását ünnepli.

2011

A LAMILUX hét millió euróért bővíti üvegtető-szerkezetek és sáv-felülvilágítók gyártási kapacitását és megkezdi egy új gyártócsarnok építését. Ugyanebben az évben a LAMILUX átveszi a schifferstadti Pecolit céget 60 foglalkoztatottal.

A LAMILUX 143 millió euróra növeli forgalmát. Az előző évhez képest ez több mint 25 százalékos növekedést jelent.

A LAMILUX részvételével megépül Olaszország legnagyobb reprezentatív építménye. A LAMILUX 640 szellőzőablakot szállít a Massimiliano Fuksas sztár építész tervei szerint épült új római kongresszusi központhoz.

2012

A nemzetközileg neves vállalati tanácsadó „Frost and Sullivan“ cégtől a LAMILUX egy újszerű szénszálerősítésű műanyagért elnyeri a „Product Innovation Award 2012“ díjat.

Ismét részt vesz a LAMILUX egy nagy repülőtéri projektben. A frankfurti új A Plus beszállókapuhoz a LAMILUX több mint 100 füst- és hőelvezető berendezést szállít, valamint az épületirányitási technikát is.

2013

A bevilágító rendszerek vezető gyártójaként a LAMILUX nagy energiahatékonyságú felülvilágítókat fejleszt ki passzívházakhoz és sikeresen piacra hozza ezeket.

A LAMILUX termékei nemzetközileg keresettek: az exporthányad több mint 60 %-ot ér el.

A LAMILUX már másodizben jut be Bajorország „Best 50“ vállalata közé.

2014

Dr. Dorothee és Dr. Heinrich Strunz családi vállalkozók „„Entrepreneur des Jahres 2014“. (2014 év vállalkozói). A házaspár az „Ernst & Young“ nemzetközi tanácsadó vállalat áhított kitüntetését kapja Berlinben. A LAMILUX hazai telephelyén, Rehauban több mint 20 millió eurót ruház be egy új igazgatási épület felállításába és egy új termelő létesítmény építésébe szálerősítésű műanyagokhoz. Rekord árbevétel: A LAMILUX 2014-ben 700 fővel 190,5 millió eurós árbevételt ér el.

2015

Ebben az évben is számos kitüntetéssel díjazzák a LAMILUX-ot. A nagy energiahatékonyságú és passzívházakra tanúsított üvegtető-szerkezetért a LAMILUX megkapja a „German Design Award 2015“ díjat. A fenntartható és felelősségteljes vállalatvezetésért pedig Rehauba kerül a „Große Preis des Mittelstands 2015“ (középvállalati nagydíj). Fénypontok: Dr. Markus Söder, bajor államminiszter jelenlétében üzembe helyezik az új, 13 millió euróért épített gyártósort szálerősítésű műanyagokhoz. Az árbevétel 210 millió euróval a legnagyobb a cég történetében.

2016

A 2016-os sikert ismét számos kitüntetés tükrözi: Ismét benne voltunk Bajorország Best 50-jében, a Wirtschaftswoche TOP 50 pedig a 15 legújítóbb középvállalat közé sorolta a LAMILUX-ot. A German Design Award kitüntetéssel a LAMILUX-ot Komfort tetőkibúvójáért díjazták. Egyedülálló Education for Excellence szakmunkásképzési koncepciójával a LAMILUX 2016-ban egyaránt elnyerte a Deutscher Bildungspreis és az Ausbildungsass kitüntetést. Sikerrel lezajlott a MIROTEC Glas- und Metallbau GmbH cég beilleszkedése is a LAMILUX vállalatcsoportba. A LAMILUX 2016-os éves árbevételét ismét közel tíz százalékkal növelni tudta, és 230 millió eurót ért el 850 főt meghaladó létszámával.

2017

A LAMILUX összforgalmát 2017-ben 230-ról 263 millió euróra növelte – rekorderedmény a cég történetében. És először törtük át a 100 millió eurós határt a bevilágító rendszerek üzletágban is. Hasonló növekedés figyelhető meg a dolgozói létszámban: Több mint 950 foglalkoztatott, ebből 102 szakmunkástanuló – ez 11 százalékos hányad – járult hozzá a családi vállalkozás sikeréhez. A sikereket 2017-ben is számos díjjal honorálták, köztük van a „German Design Award“ vagy a szövetségi szinten kiadott „SchuleWirtschaft-Preis“ díj.

A LAMILUX Heinrich Strunz csoport

Egy értékekre épülő csoport